Sociální služby v Kynšperku nad Ohří,
příspěvková organizace
Pochlovická 57
357 51 Kynšperk nad Ohří
Práva klientů
Legislativa a vnitřní dokumenty, kterými se pracovníci zařízení v oblasti práv klientů řídí:
- Ústava České republiky
- Všeobecná deklarace lidských práv
- Listina základních práv a svobod
- Občanský zákoník
- Zákon 108/2006 Sb. o sociálních službách
- Vyhláška 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách
- Etický kodex pracovníka Domova pro seniory Kynšperk nad Ohří
- Domácí řád Domova pro seniory Kynšperk nad Ohří
- Standardy kvality
- Pravidla pro podávání, evidenci a vyřizování stížností
- Smlouva o poskytnutí služby sociální péče
Základní práva klientů:
- právo na zajištění lékařské péče
- právo na poskytování ošetřovatelské péče na profesionální úrovni
- právo na poskytování přímé obslužné péče na profesionální úrovni a dle míry soběstačnosti a schopnosti sebeobsluhy
- právo na podporu a pomoc v úsilí o sociální začlenění do přirozeného prostředí
- právo na základní sociální poradenství
- právo na svobodné vyjádření svých názorů na poskytované služby, své vůle,
- právo si stěžovat bez jakýchkoli negativních důsledků pro stěžovatele
- právo na podporu a pomoc při uspokojování svých potřeb, tužeb a naplňování osobních cílů
- právo na možnost podstoupení přiměřeného rizika, podobně jako je tomu v přirozeném prostředí
- právo mít svého klíčového pracovníka – průvodce pobytem
- právo na individuální, důstojný a respektující přístup pracovníků, ve smyslu vnímání klienta jako jedinečnou, neopakovatelnou osobnost se svou minulostí, svými vzpomínkami, radostmi i bolestmi
- právo na klidné, příjemné prostředí, které bude v co největší míře přizpůsobeno přirozenému domácímu prostředí
- právo na respektování soukromí a intimity ze strany zaměstnanců
- právo na svobodný pohyb, stejně jako v přirozeném prostředí