Práva klientů

Legislativa a vnitřní dokumenty, kterými se pracovníci zařízení v oblasti práv klientů řídí:

  • Ústava České republiky
  • Všeobecná deklarace lidských práv
  • Listina základních práv a svobod
  • Občanský zákoník
  • Zákon 108/2006 Sb. o sociálních službách
  • Vyhláška 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách
  • Etický kodex pracovníka Domova pro seniory Kynšperk nad Ohří
  • Domácí řád Domova pro seniory Kynšperk nad Ohří
  • Standardy kvality
  • Pravidla pro podávání, evidenci a vyřizování stížností
  • Smlouva o poskytnutí služby sociální péče

Základní práva klientů:

  • právo na zajištění lékařské péče
  • právo na poskytování ošetřovatelské péče na profesionální úrovni
  • právo na poskytování přímé obslužné péče na profesionální úrovni a dle míry soběstačnosti a schopnosti sebeobsluhy
  • právo na podporu a pomoc v úsilí o sociální začlenění do přirozeného prostředí
  • právo na základní sociální poradenství
  • právo na svobodné vyjádření svých názorů na poskytované služby, své vůle,
  • právo si stěžovat bez jakýchkoli negativních důsledků pro stěžovatele
  • právo na podporu a pomoc při uspokojování svých potřeb, tužeb a naplňování osobních cílů
  • právo na možnost podstoupení přiměřeného rizika, podobně jako je tomu v přirozeném prostředí
  • právo mít svého klíčového pracovníka – průvodce pobytem
  • právo na individuální, důstojný a respektující přístup pracovníků, ve smyslu vnímání klienta jako jedinečnou, neopakovatelnou osobnost se svou minulostí, svými vzpomínkami, radostmi i bolestmi
  • právo na klidné, příjemné prostředí, které bude v co největší míře přizpůsobeno přirozenému domácímu prostředí
  • právo na respektování soukromí a intimity ze strany zaměstnanců
  • právo na svobodný pohyb, stejně jako v přirozeném prostředí